„Ludzie podziwiają nieznaną utopię i pragną ją podbić, ale jednocześnie mają potrzebę osiedlenia się w domach przodków i powrotu do domu. Ta dwoistość doprowadziła ludzi do ciągłego stawiania sobie wyzwań, testowania swoich wewnętrznych i zewnętrznych ograniczeń, a z drugiej strony do odnalezienia swoich korzeni i zbudowania stabilnego domu. W tym cyklu podboju i osiedlania się, ludzie poszukują ziemi, na której zakorzeniają się jak rośliny. Ziemia była źródłem, które zapewniało ludziom do przetrwania ziarno i czystą wodę, by ostatecznie pogrzebani w tej ziemi ludzie stali się źródłem jej wzrostu. Ziemia i moje DNA, które moi przodkowie budowali przez pokolenia, są wynikiem konwergencji poprzez komunikację i zrozumienie.

Autorzy: Lee E Sik (Korea Południowa, Rosja), Kwon Sunkwan (Korea Południowa), Miti Ruangkritya (Tajlandia), Veejay Villafranca (Filipiny), Yusuke Hishida (Japonia), Tsering Topgyal (Tybet), Swastik Pal (Indie), Shen Xuezhe (Chiny), Hkun Lat (Birma), Ji Hyun Kwon (Korea Południowa), Atiwat Silpamethanont (Tajlandia)

Kurator: Jeauk Kang

Współpraca kuratorska: Manfred Bator

Na ekspozycję składa się jedenaście fotograficznych historii artystów z Chin, Indii, Tybetu, Japonii, Birmy, Filipin, Tajlandii, Korei Południowej i Rosji. „Beloved Land” to opowieść o ludziach, którzy od pokoleń błądzą z dala od ziemi, na której zakorzenieni byli ich przodkowie. To opowieść o ludzkości uwikłanej w ideologie swoich państwowości, o dualności między podbojem nowych terenów a osadnictwem na ziemi przodków, o ludności żyjącej nieustannie pod ciężarem przemocy, ideologii i państwa, pod presją zmian klimatycznych. To opowieść artystów, dla których medium fotografii stało się środkiem, dzięki któremu mogą zbliżyć się do historii, przekazać ją i przemówić głosem cierpiących i zapomnianych idealistów, którzy walczyli, marząc o niemożliwym.

We współczesnych czasach Azja była przestrzenią konfliktów z Zachodem, Imperium z mniejszościami, miasta z obszarami wiejskimi oraz miast nadmorskich z podnoszącym się poziomem morza. To burzyło i kształtowało na nowo krajobraz dzisiejszej Azji. Azjaci, podobnie jak mieszkańcy innych kontynentów, zaczęli kwestionować prawomocność skupionych wokół królów feudalnych społeczeństw. Większość krajów marzyła o zakończeniu trwania w aktualnym systemie i o zbudowaniu – często przy pomocy obcej interwencji – demokratycznych republik.

Azja w ostatnim stuleciu była świadkiem ogromnych zmian społecznych i politycznych, które dotyczyły również koncepcji tworzenia nowoczesnego państwa i narodu. Epoka feudalna dobiegła końca, ale większość krajów cierpiała z powodu dyktatury wojskowej; proces zmian dopiero się rozpoczynał, gdy świat rozpadł się na socjalizm i kapitalizm. Na początku lat dziewięćdziesiątych w wielu azjatyckich krajach nastąpił kres długiej i uciążliwej dyktatury wojskowej; nastała epoka wolnej wymiany dóbr, kultury i myśli, czemu sprzyjała swoboda podróżowania. Jednak w Azji, pomimo gwałtownych skoków gospodarczych, nadal występują poważne zmiany klimatyczne i choroby, podziały, przepaść między bogatymi a biednymi, ucisk mniejszości/kolonii i terroryzm.

Gwałtowne zmiany społeczne i środowiskowe miały ogromny wpływ na rozwój dzisiejszych młodych fotografów azjatyckich. Dziś fotografia, będąca niezwykle demokratycznym medium, stała się środkiem, dzięki któremu każdy może zbliżyć się do historii, przekazać ją i przemówić własnym głosem. Stała się oczami i ustami cierpiących i zapomnianych idealistów, którzy stawiali opór, walczyli, marząc o niemożliwym”.

Jeauk Kang

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed euismod iaculis neque eu vulputate. Donec eu aliquet purus. Proin a sodales risus, sed lacinia odio. In placerat ullamcorper pharetra. Curabitur posuere lobortis nisi, sit amet convallis magna facilisis eu. Donec convallis justo vitae risus efficitur, ac viverra lectus imperdiet. Donec accumsan diam dui, ut auctor justo vulputate id. Donec finibus felis eros, vitae feugiat quam tristique nec. Phasellus pellentesque, odio eu dapibus pretium, urna felis interdum arcu, eget posuere urna risus nec velit. Morbi porta massa sed finibus gravida. Duis aliquam erat in consequat maximus. Proin ultricies sem rhoncus tempus feugiat.